[email protected]0207353320

Asiakascase: Kymeenlaakson sähkö lähti kokeilemaan etäkoulutusta avoimin mielin

Monessa yrityksessä on jo arkipäivää pitää tapaamiset ja koulutukset etänä verkon välityksellä, osassa niitä vasta kokeillaan tai harkitaan. Kymenlaakson sähkö...

Blogi: Miten voit varmistaa, että yrityksesi koulutukset ovat toimivia?

Oppiminen tarkoittaa muutosta – tapahtuuko yrityksessäsi jokaisen koulutuksen jälkeen näkyvä muutos toiminnassa?  Onnistuneella koulutuksella voi olla pitkäkestoisia vaikutuksia. Itselleni tulee...

Benjamin Javne

Blogi: Meilaanko vai soitanko? Eli oikean asiakaspalvelukanavan valitseminen

Valitse oikea vuorovaikutuskanava ja onnistu viestinnässäsi Sähköposti on nopea ja helppo tapa viestiä, mutta viestintäkanavana sillä on myös merkittäviä puutteita. Aina...

Blogi: 70-20-10 Learning Model – Totta vai tarua?

Vallalla on käsitys, että yritysten työntekijöiden oppimista tapahtuu 10 % järjestetyissä koulutuksissa, 20 % opitaan sosiaalisissa yhteyksissä, eli yhteistyössä muiden...

Blogi: Kielen opiskelu – ilo vai kammo?

Kun lapseni aloitti koulussa englannin kielen opiskelun, kuvittelin hänen olevan innostunut. Yllätyksekseni näin ei ollutkaan, vaan huomasin hänen olevan melko...

Blogi: Opas sähköpostiviestinnän kehittämiseen

Onko asiakaspalvelunne välitöntä ja reipasta kasvotusten, mutta kuivaa ja virallista kirjallisesti? Haetaanko teillä uskottavuutta kapulakielestä ja ammattitermeistä? Onko sähköpostiviestintänne linjassa...

Hannele Ritari

Blogi: Onnistuneen kielen intensiivikoulutuksen ainesosat

Olen viime aikoina pitänyt erityisen paljon ruotsin kielen intensiivikoulutuksia. Kyseessä ovat pääasiassa olleet asiakaspalvelun ammattilaiset, joiden kanssa olemme yhdessä sparranneet,...

Marckwort Koulutusyhtiöt

Blogi: Ope oppilaana – oivalluksia verkkopedagogiikasta

Verkkopedagogiikan kehittäjänä sain aitiopaikan verkko-oppimiseen, kun lähdin kokeilemaan oppilaan roolia verkkokurssilla. Ilmoittauduin täydennyskoulutukseen, joka toteutettiin kokonaan verkossa. Kolmen kuukauden kokemus...

Benjamin Javne

Case: HSL Kirjalliset vuorovaikutustaidot ovat tärkeitä matkalippujen tarkastajienkin arjessa

”Miten muotoilen viestini ystävälliseksi, kun en voi joustaa asiassa?” Matkalippujen tarkastajat huolehtivat matkalippujen tarkastuksesta HSL-alueella busseissa, junissa, raitiovaunuissa, metrossa ja...

Blogi: Vinkkejä kouluttajille ja esiintyjille – miten vältät rutiinin

Esiintyjänä saatat joutua pitämään samaa esitystä lukemattomia kertoja, tai kouluttajana samanlaista koulutusta vuodesta toiseen. Tällöin vaarana on se, että uutuuden...