Marckwort Oy

SUJUVAA ASIAKASPALVELUA KIRJOITTAEN 1.12.22 – Etäkoulutus

Koulutus antaa eväät ystävälliseen, selkeään ja tehokkaaseen kirjalliseen viestintään.

Koulutus on hyödyllinen kaikille, jotka haluavat viestiä asiakaspalveluhenkisesti sähköpostitse, somessa, chatissa, tiketteihin vastatessa tai muissa kirjallisissa palvelukanavissa.

Sisältö

Sopivan kirjoitustyylin valinta eri tilanteisiin:

  • Erilaiset asiakastyypit ja niiden tunnistaminen
  • Asiakkaan ja asiakkaan asian vaikutus tyylivalintaan

Miten viestin tyylikkäästi:

  • Miten viesti kannattaa aloittaa eri tilanteissa
  • Kuinka luodaan kontakti lukijaan
  • Millä tavalla asiakasta voi nostaa ja milloin sitä kannattaa harkita
  • Huomioi asiakkaan tilanne tarvittaessa
  • Sinä-näkökulma ja sen merkitys asiakaspalvelussa
  • Miten viestin saa positiiviseksi
  • Vinkkejä asiakaspalveluhenkisiin sanavalintoihin
  • Jätä lopuksi hyvä mieli lukijalle, tervehdykset ja toivotukset

Miten viestin selkeästi:

  • Millä tavalla viesti otsikoidaan osuvasti
  • Keinoja viestin silmäiltävyyden ja helppolukuisuuden varmistamiseksi
  • Millä tavalla ohjeet kannattaa kirjoittaa
  • Mistä tunnistaa kapulakielen ja miten saman asian voi sanoa selkokielellä
  • Arjen oikeinkirjoitusvinkkejä

Miten varmistan viestini osuvuuden:

  • Kuinka viesti kannattaa jäsennellä
  • Osuva tapa vastata kysymyksiin
  • Miten hyödynnän asiakkaan sanoja ja miksi sitä kannattaa harkita
  • Millainen on puhutteleva tapa kirjoittaa

Kuinka kohtaan tyytymättömän asiakkaan kirjoittaen:

  • Erilaiset palautetyypit ja oikean lähestymistavan valinta
  • Yleisimmät sudenkuopat ja niiden välttäminen
  • Keinoja tyytymättömän asiakkaan käsittelemiseen

Koulutus on käytännönläheinen ja konkreettinen. Se antaa vinkkejä siihen, miten kehittää omaa viestintää kirjallisissa palvelukanavissa.

Aika

1.12.2022 klo 12.00-15.00

Paikka

Etäkoulutus

Kouluttaja

Benjamin Javne, KTM. Kouluttaja on pidetty ja asiantunteva kouluttaja, joka on kirjoittanut aiheesta kirjan Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse (Yrityskirjat, 2013).

Kurssilaisten palautteita Benjaminin pitämistä koulutuksista:

  • ”Kurssi oli kattava katsaus siitä, miten voin parantaa sähköpostiviestejäni, jotka lähetän asiakkaille. Sain paljon neuvoja, joita voin hyödyntää työssäni sekä myös muilla elämänalueillani. Kiitos paljon!”
  • ”Loistava tilaisuus. Olisi pitänyt osallistua jo ajat sitten! Konkreettista hyötyä työhön.”
  • ”Tosi hyvä, olisin voinut kuunnella/opiskella vielä lisääkin.”
  • ”Hyvä ja käytännönläheinen koulutus. Kiitos!”
  • ”Hyviä, käytännnönläheisiä ohjeita ja neuvoja.”
  • ”Todella hyvä. kiitos kouluttajalle!”
  • ”Asiakaspalvelun ja myös muun kuin pelkän sähköpostitse tapahtuvan kirjallisen viestinnän kannalta erittäin keskeinen ja hyvä koulutus. Koulutuksessa kiinnitettiin loistavasti huomio konkreettisiin kehityskohteisiin asiakaspalvelun laadun parantamiseksi.”

Peruutusehdot:

2 viikkoa ennen kurssia veloituksetta. Mikäli joudut perumaan kurssin myöhemmin, voit lähettää sijastasi toisen henkilön kurssille.

Hinta

250 € + alv 24 %

Lisätietoja

020 735 3320 tai [email protected]

Ilmoittautuminen

28.11.2022 mennessä.

ILMOITTAUDU